• Writer's pictureCristin Trafikkskole AS

VIKTIG INFORMASJON :)

Vi har fått lov å åpne trafikkskolen igjen idag, etter at vi ble pålagt å stenge 12. mars :)

Det blir noen endringer fremover, og vi har ett stort etterslep å ta igjen, så det kan være vanskeligere enn vanlig og tilpasse timer til spesifikke tidspunkt de første 2-3 ukene.

SMITTEVERNSTILTAK: ☆ Det aller viktigste er at hverken lærer eller elev har lov til å møte opp dersom man har symptomer på forkjølelse eller luftveisinfeksjon. Da må man avbestille.

☆ I en periode vil vi kun møte elever på kontoret i Hovsveien 8 i Askim, og på Mysen vgs. Våre lokaler ligger ca. 5 min gange fra Askim vgs., Askim buss- og togstasjon og Askim sentrum. Dette tiltaket er for å unngå at læreren må bytte side i bilen flere ganger daglig.

☆ Alle berøringsflater i bilen vil bli rengjort mellom hver elev, og alle elever må sprite hendene før de kommer inn i bilen og når de går ut.

☆ Alle gjenstander skal legges i bagasjerommet på bilen, dette gjelder også mobiltelefonen.

☆ Venterommet er stengt, slik at alle elever må vente utenfor lokalet. Toalettene i 2.etg i hovedinngangen på bygget vil være åpent, men vi oppfordrer alle til å gå på toalettet hjemme før de kommer.

☆ Vi har begrenset antallet elever på kurs i klasserom til 6 stk, slik at det er over 1 m avstand mellom alle elevene.

☆ Vi stopper oftere enn vanlig for å lufte godt ut av bilen.

☆ Håndsprit er satt ut ved inngangsdøren, for de som må en tur innom kontoret, men vi oppfordrer de som kan det, til å ta kontakt med oss via vår Facebookside, mail eller via våre telefoner.

FØRERKORT I ÅR:

Det er 15.000 personer som har fått sin førerprøve avlyst av Statens vegvesen. Det er derfor blitt slik at det nå kun er trafikkskolene som får bestille nye prøver.

Det er ett nytt krav at all obligatorisk opplæring må være registrert og sendt inn, før vi får lov å bestille. Vi får kun lov til å bestille 2 oppkjøringer i uken pr lærer.

Det vil derfor ta en stund før vi klarer å ta igjen etterslepet.

Vi har blitt pålagt å sørge for at de vi sender på oppkjøring har ett ekstra høyt nivå, fordi det i enda større grad enn tidligere er svært viktig at alle elever består på første forsøk. Dette for å unngå at noen må kjøre opp flere ganger, slik at køen da kan gå raskere.

Dette kan innebære at vi pålegger ekstra timer, dersom vi føler at det er behov for det, for å bidra til at nivået kan bli godt nok til å bestå.

Ventetiden på Statens vegvesen pleier ofte å være opp mot 4 mnd på sommeren. Hva ventetiden vil bli i år, vet vi ikke. Vi anbefaler derfor alle som ønsker førerkort i år å komme igang nå, da man må påregne noe lenger tid enn vanlig på dette.

Teoriprøven må også være bestått før vi får bestilt, så alle burde prioritere å få den ferdig så snart som mulig. Den er gyldig i 3 år, og man kan ta den fra man er 17,5 år.

VEIEN VIDERE:

Vi har nå satt opp kjøretimer til alle som har bestilt. De som ønsker å komme igang igjen må ta kontakt for å få satt opp time, dersom det ikke ligger noen timer i TABSelev. Vi ønsker også nye elever hjertelig velkommen, så bare ta kontakt dersom du ønsker å begynne på førerkortet, eller det er noe annet du lurer på :)

Ida/Automat: 900 64 559

Ellen/Automat&Manuell: 480 430 88