• Cristin Trafikkskole AS

Øvelseskjøre eller starte på trafikkskole i sommer?

Vi har nå satt opp et trafikalt grunnkurs før ferien!

Kurset går over 4 kvelder. Det er 16 plasser på kurset og det er førstemann til mølla som gjelder. Pris er 1.800 kr og kurset blir holdt i våre lokaler i Hovsveien 8, sentralt plassert i Askim.

Trafikalt grunnkurs Cristin Trafikkskole AS Askim

Kurskvelder:

Mandag 28. mai kl. 15.30-18.00

Onsdag 30. mai kl. 15.30-18.00

Mandag 4. juni kl. 15.30-18.45

Onsdag 6. juni kl. 15.30-18.45

Hva er trafikalt grunnkurs?

Før du kan ta kjøretimer eller øvelseskjøre, må du ta trafikalt grunnkurs, dersom du er under 25 år. Når du har fullført trafikalt grunnkurs, får du et bevis som gir deg rett til å øvelseskjøre. Det er krav til 100% oppmøte for å få beviset, ellers må fraværet tas igjen på et senere kurs.

Kurset er obligatorisk og varer 14 timer (+3 timer mørkedemo). Det vil gi deg en grunnleggende forståelse for hva det innebærer å være fører. Du må være minst 15 år for å ta kurset på en trafikkskole.

Hva lærer du på trafikalt grunnkurs?

1. Trafikkopplæring

2. Trafikk og førerrollen

3. Mennesket i trafikken og samhandling

4. Trafikkopplæring, øvelseskjøring og kjøreerfaring

5. Plikter ved trafikkuhell og førstehjelp

6. Tiltak ved trafikkulykke

7. Trafikant i mørket (mørkedemo)

Mørkedemo gjennomføres ikke i den lyse årstiden. Dette er derfor et kurs uten mørkedemo, og dette kan man ta hvor man selv ønsker til høsten. Mørkedemo koster hos oss 1.500 kr, og kommer i tillegg til trafikalt grunnkurs. Når du har gjennomført trafikalt grunnkurs er det ingen tidsbegrensning på beviset så lenge reglene ikke endres. Tar du kurset i perioden 16. mars - 31. oktober uten å få gjennomført mørkekjøring, må du ta denne innen 31. oktober, for at beviset skal være gyldig videre.

For spørsmål eller påmelding, ta kontakt med Ida på tlf: 900 64 559 eller send melding på vår Facebookside :) Velkommen!

133 views0 comments